Crowther, P. (2008). Ontology and aesthetics of Digital Art. the Journal of Aesthetics and Art Criticism/the Journal of Aesthetics and Art Criticism, 66(2), 161–170. https://doi.org/10.1111/j.1540-6245.2008.00296.x
Irvin, S. (2013). Installation Art and Performance: a shared Ontology. In Oxford University Press eBooks (pp. 242–262). https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199691494.003.0012
Τα εικαστικές έργα τέχνης, σε σύγκριση με τις επιτελεστικά έργα, ορίζονται από τη στατική τους φύση ως σταθερά αντικείμενα. Ωστόσο, τα αντικείμενα των εικαστικών τεχνών έχουν συχνά μια "διπλή στατική/δυναμική" φύση που τους επιτρέπει να μεταδίδουν την αίσθηση της κίνησης και του συναισθήματος, ιδίως όταν απεικονίζουν ανθρώπινα μοντέλα. Ως αποτέλεσμα, τα αντικείμενα αυτά εμφανίζονται στους θεατές ως παγωμένα στιγμιότυπα συνεχιζόμενων ενεργειών ή χειρονομιών. (ελληνική απόδοση)
The visual arts, as compared to the performing arts, are defined by their static nature as fixed objects. However, visual art objects often have a ‘dual static/dynamic’ nature that allows them to convey a sense of both motion and emotion, especially when they depict human models. As a result, such objects appear to viewers as frozen snapshots of ongoing actions or gestures.
Brown, Steven. “The visual arts.” Oxford University Press eBooks, 2021, pp. 121–70. https://doi.org/10.1093/oso/9780198864875.003.0004